اوّل: تسبیح حضرت فاطمه زهرا علیها السّلام است، و احادیث در فضیلت آن بیش از حدّ و خارج از شماره است، از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده است: ما کودکان خود را به تسبیح حضرت فاطمه علیها السّلام امر مىکنیم، چنانکه ایشان را به نماز دستور مىدهیم، بنابراین آن را ترک مکن، که هرکه بر آن مداومت کند، شقّى و بدبخت نمىشود. در روایات معتبر وارد شده: ذکر کثیرى که خدا، در قرآن به آن امر فرموده، تسبیح حضرت فاطمه علیها السّلام است، و هرکه بعد از هر نماز، مداومت بر آن داشته باشد، خدا را بسیار یاد کرده، و به آیه فاذکروا لله ذکرا کثیرا عمل کرده است. به سند معتبر از حضرت باقر علیه السّلام روایت شده: هر که تسبیح فاطمه علیها السّلام را بگوید، و بعد از آن استغفار کند، خدا او را بیامرزد، و آن را بر زبان صد است، و در میزان عمل هزار، و شیطان را دور مىکند، و خدا را خشنود مىنماید. به سندهاى صحیح از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه تسبیح فاطمه علیها السّلام را پس از هر نماز بگوید، پیش از آنکه پاها را از حالت نماز بگرداند، آمرزیده شود، و برایش بهشت واجب مىشود. و در حدیث معتبر دیگرى فرمود: پس از هر نماز، تسبیح فاطمه را خواندن، نزد من بهتر است از آنکه در هر روز هزار رکعت نماز بخوانند. در روایت معتبرى از حضرت باقر علیه السّلام نقل شده: به چیزى از تسبیح و تمجید، عبادت الهى انجام نشده که بهتر از تسبیح فاطمه علیها السّلام باشد، و اگر چیزى از آن بهتر بود، حضرت رسول صلّى الله علیه و آله آن را به فاطمه علیها السّلام عطا مىفرمود. و احادیث در فضل آن، زیاده از آن است، که بتوان در این رساله ایرا نمود، و در کیفیّت آن اختلافى در احادیث دیده مىشود، و اشهر و اظهر [مشهورتر و محتملتر] آن است، که سىوچهار مرتبه الله اکبر و سىوسه مرتبه الحمد لله و سىوسه مرتبه سبحان الله بگوید. و در بعضى از روایات سبحان الله پیش از الحمد لله وارد شده، و بعضى از علما به این صورت جمع بین روایات کردهاند، که پس از نماز به طریق اول بخواند، و هنگام خوابیدن به صورت دوم، و ظاهرا انجام دادنش در هر وقت، به طریق اول که مشهور است بهتر است. و مستحبّ است بعد از تمام شدن تسبیح، یک مرتبه لا اله الا الله بگوید، چنانکه از حضرت صادق علیه السّلام روایت شده: هرکه پس از هر نماز واجب، تسبیح حضرت فاطمه علیها السّلام را بجا آورد، و به دنبال آن یک مرتبه بگوید لا اله الا الله خدا او را بیامرزد